Eenvoudige stappen in de tuning van de auto

Wat is autotuning? In wezen is autotuning wanneer u de verschillende parameters en componenten van een auto wijzigt om ze te verbeteren voor uw optimale prestaties. Het wordt niet veel gebruikt om de hantering, reactie, prestaties of algemene kracht van een auto te verbeteren, hoewel er veel manieren zijn waarin u de parameters van het voertuig kunt wijzigen om te verbeteren hoe de auto in het algemeen uitvoert. Gemeenschappelijke componenten die worden gebruikt voor het afstemmen omvatten motoren, luchtinlaat, uitlaatsysteem, stutten en ophanging, turbochargers / gedwongen inductie, EGR en brandstofinjectiesystemen, enz. Het afstemmingsproces omvat het aanpassen van deze componenten om het gewenste resultaat te krijgen, wat uiteindelijk de manier verandert in de manier waarop de auto rijdt.

  

Een van de meest populaire modificaties is ontstekingstiming. Met ontstekingstiming kunt u de vermogen van uw auto aanpassen. Hiermee kunt u zowel de inactieve en burn-outtijden afstemmen. Sommige enthousiastelingen zullen deze wijziging bijvoorbeeld gebruiken om het vermogen-uitvoer bij inactief te wijzigen en bij Burnout.

Door dit te doen, kunt u de uitvoer van uw auto aanpassen.

 

Een andere modificatie is om de ECU te upgraden. Het is gebruikelijk dat een persoon nieuwe ECU-componenten aan hun voertuigen kan vervangen of toevoegen om de prestaties ervan te verbeteren. Het menu is in wezen de besturingseenheid van uw voertuig. De ECU bevat uw voertuigen Software, zoals motorprestatiegegevens, brandstofinjectie-instelling, ontstekingstiming, uitlaatemissieniveau, enz.

 

Veel individuen upgraden of vervangen de ECU ook met een ander apparaat, zoals een luchtfilter. Met een luchtfilter kunt u de algehele prestaties van uw voertuig verbeteren door de laaddruk van het inlaatlucht te vergroten en de luchtstroom af te dalen. U kunt het toevoegen of wijzigen volgens uw specifieke behoeften. Afgezien daarvan kunt u ook een gashendel upgraden of installeren. Het gasklephuis is een beweegbaar lichaam waarmee u meer druk kunt krijgen en de luchtstroom in de verbrandingskamer bevordert.

Het wordt meestal toegevoegd aan het onderste uiteinde van het voertuig, om een beter brandstofverbruik te bereiken.

 

Motorafstemming bevat ook andere upgrades. Andere upgrades omvatten intercoolers en headers, die nodig zijn hardware bij het wijzigen van de luchtstroom in de verbrandingskamers. Intercoolers en headers zijn echter niet altijd nodig bij het doen van uw eigen tuning. Wanneer uw auto deze bijgewerkte stukken niet vereist, kunt u ze weglaten uit uw lijst met vereiste hardware.

 

Als u wilt upgraden naar de hoogste fase van de prestaties, moet u ervoor zorgen dat uw auto al de tweede fase heeft bereikt. Tot op dit moment heeft uw auto de eerste fase al bereikt en u hebt alleen de voedingswinsten van de derde fase nodig om het tot de tweede fase te halen. Machtswinsten in de derde fase zijn echter nog steeds van toepassing op degenen die hebben gekozen om te gaan voor stock-tuning. Auto-enthousiastelingen, vooral degenen die al heel lang hun auto’s hebben afgestemd, zouden normaal gesproken naar de topfase upgraden zodra ze de tweede fase bereiken.

Bekijk meer ideeën over auto-tuning, auto’s hier bij Chipperformance