Volgens onderzoek neemt ongeveer 70% van de beslissingen die een persoon neemt op geur! Het is dankzij specifieke geuren dat mensen de kwaliteit, samenstelling, versheid, rijpheid beoordelen, en sommigen beweren dat ze de kracht van geur voelen! Psychologen zeggen dat 80% van kleur en licht wordt geabsorbeerd door het zenuwstelsel en slechts 20% door het gezichtsvermogen, en de keuze bepaalt de waarneming van kleur met 66%. Kleur heeft een zeer sterk effect op de toestand en psyche van een persoon, dus met behulp van het juiste kleurenschema kunt u de activiteit van klanten in de winkel, de productiviteit van werknemers of de gevoeligheid in klaslokalen verhogen. Elke kleur creëert zijn eigen staat en draagt bepaalde informatie. Ons oog definieert anderhalf miljoen tinten! Hier is het effect van primaire kleuren op de menselijke psyche:
Bovendien leest ons onderbewustzijn visuele informatie over de textuur. Is het prettig om iets in de hand te nemen? Er zijn texturen die de activiteit van de consument stimuleren. Het beeld brengt ook tactiele sensaties over. Stel je een boek voor met een omslag van bont, maar niet echt, maar geverfd. Wanneer het oog deze informatie waarneemt, wordt een associatieve array geactiveerd in de hersenen en wil onbewust een object met een aangename textuur oppakken. Het gevormde systeem van neurale verbindingen werkt in een bepaalde richting volgens het principe van de meest voor de hand liggende associaties, waarbij een deel van het gezicht een neus is, een bloem-roos, een waspoeder is Ariel, een koolzuurhoudende drank is Coca-Cola … Dit is het aantal bekende merken: standaard positieve situationele associaties worden geïdentificeerd, en aanpassen aan bestaande neurale verbindingen is gemakkelijker en sneller dan het creëren van een geheel nieuwe, onlogische betekenisketen. Neuromarketing gebruikt dezelfde mechanismen om de reeds bestaande neurale verbindingen te manipuleren, waardoor de koper op de een of andere manier reageert door blootstelling aan bijvoorbeeld geur! Er is een interessante ervaring: een Nike-winkel verhoogde de omzet in een van zijn hallen toen hij deze geurde met de geur van vers gemaaid gras en Coca-Cola, wat associaties opriep met een stadion. De verkoop in deze kamer is met 80% gestegen! “… De smakelijke geur die op straat wordt gevangen, doet je denken:“ Waarom neem je geen tussendoortje? ”. Het gebruik van het aroma van het te bereiden voedsel of drankje is economisch verantwoord. “In restaurants die gebruik maken van de impact op de geur van klanten, kan de gemiddelde rekening 30% hoger zijn.” Dit wordt bevestigd door een voorbeeld uit de detailhandel: volgens CRG verhoogden winkels die dennennaalden en mandarijnen in de lucht spoten tijdens de verkoop op oudejaarsavond de omzet met 22%. “De geur van mandarijnen en dennennaalden wordt geassocieerd met de feestdagen en dit heeft een positief effect op de activiteit van de consument”, zegt Nicholas Caro, een erkende autoriteit op het gebied van neuromarketing. Gegevens uit één onderzoek toonden aan dat het spuiten van een aangename geur in een van de zalen van een speelzalen ervoor zorgde dat er 45% meer geld overbleef in gokautomaten. En onthoud – geuren werken niet alleen in werkelijkheid, veel foto’s activeren de mechanismen van blootstelling aan geur. Dit is hoe afbeeldingen van aromatische koffie, boeketten rozen, mandarijnen, citroen en munt, enz. Werken. Voor elk bedrijf moet u de juiste geuren selecteren, anders lopen we het risico het tegenovergestelde effect te bereiken. In de B2B-sfeer werkt de geur van roos en geranium heel goed, die spanning en angst verlichten en het vertrouwen verhogen, en ylang-ylang, als afrodisiacum, stimuleert ook spraakactiviteit. Deze geuren kunnen het beste worden gebruikt als natuurlijke etherische oliën en moeten klein worden gehouden. Eén molecuul is voldoende om het proces van hormoonproductie onder invloed van geur op gang te brengen (dit is wat de psycho-emotionele toestand van de cliënt voortdurend verandert)! Vind de geur van uw bedrijf! Bijvoorbeeld:
Muzikale begeleiding of omgevingsgeluiden hebben ook invloed op de toestand en besluitvorming. Melodieuze composities van ongeveer 60 repen per minuut zijn zeer geschikt voor een respectabel bedrijf (winkel) – gemiddelde en hoge prijsklasse, ze zullen impulsieve aankopen stimuleren. Hypermarkten en middenklasse- en economy class-winkels gebruiken energieke muziek van 90-110 slagen per minuut om winkelpromotie te stimuleren en snelle beslissingen te nemen. De soundtrack moet natuurlijk passen bij uw doelgroep, anders loopt u het risico uw bedrijf te schaden. Het is goed om al deze technieken te kennen en te begrijpen zodat de eerste kennismaking van de consument met jouw product of dienst de juiste context draagt. Wat wil je de persoon vertellen met je reclameboodschap? Als je er non-verbale boodschappen aan kunt toevoegen, dan is het effect van adverteren groter. Hoe voorbereid de bodem van uw klanten is, zult u tijdens de eerste communicatie begrijpen. Als we het hebben over de verkoop van dure goederen – auto’s, onroerend goed, enz., Dan is het erg handig voor u als u of uw managers de basisinformatie vastleggen – zodat u begrijpt welk niveau van materiaal uw klant nodig heeft om een beslissing te nemen. Bij de verkoop van goederen van een lagere prijscategorie zijn kleine vragenlijsten van toepassing, waarin u die items kunt aanvinken die overeenkomen met het niveau van bekendheid en interesse van de klant, enz. Het advertentiebudget van P&G voor het afgelopen jaar was $ 6 miljard. Zo is er bijvoorbeeld een reclamepraktijk in kraamklinieken van het bedrijf Pampers (merk P&G) – moeders krijgen een tas met meerdere luiers voor pasgeborenen, een hoop reclamemateriaal – brochures, tijdschriften, enz. in ruil voor een ingevulde vragenlijst. Ze “vangen” de klant dus onmiddellijk op het moment van zijn verschijning op de markt. Allemaal (“moeders”), enkele uitzonderingen daargelaten, komen ze terecht in de kraamkliniek, waar ze automatisch worden opgenomen in de reclamecampagne “Pampers”. Tegelijkertijd treden verpleegkundigen op als popularisatoren, die voor elke ingevulde vragenlijst een kleine vergoeding ontvangen.
|
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |
